Bedrijven
Geen reacties

Tips om je projecten winstgevender te maken!

Aan het einde van een project is het vast wel eens voorgekomen dat je te veel uren hebt gemaakt voor de klant en hiervan heb je te weinig uren echt doorberekend. Hierdoor kom je als bedrijf in het rood te staan en dit is niet goed voor de continuïteit van het bedrijf. Hier zijn een paar tips om je projecten zo winstgevend mogelijk te maken.

Tip #1: Begin bij het begin

Maak het overzichtelijk voor jezelf en je collega’s. Je kan een begin maken met deze projectmanagement tool. Hierin kan je makkelijk bijhouden wat de kosten gaan worden voor het project, hoelang het project gaat duren en hoeveel mensen je nodig hebt voor het project. Van tevoren kan je per project invoeren wat de plannen zijn in welke fase en hoe lang je hiermee bezig bent. Per fase kan je dan een budgettering maken waardoor het overzichtelijk wordt hoeveel de klant per fase moet gaan betalen. Daarnaast staat er in de planning dan precies hoeveel uren jij en je collega’s aan het project moeten werken. Dit kan dan weer doorberekend worden naar de klant.

Tip #2: Hou de tijd bij

Eén van de belangrijkste aspecten om mee rekening te houden tijdens een project is “de tijd”. De tijd kan je makkelijk bijhouden in de Rodeo projectmanagement tool. Tijd is tenslotte wat je verkoopt aan de klant. Met de tool zie je precies hoeveel tijd je al hebt besteed aan het project, hoeveel tijd je collega’s al aan het project hebben besteed en hoeveel tijd er nog over is deze maand om aan het project te werken. Binnen elk project en elke fase kun je tijd bijhouden voor specifieke taken, zoals ontwerp, projectbeheer of vergaderingen.

Tip #3: Verbeter de offertes

Wanneer je vaker projecten maakt, zie je na een tijdje welke projecten meer tijd nodig hebben of juist minder. Het is belangrijk om dit na elke afronding van het project even goed onder de loep te nemen, zodat je bij het volgende soortgelijke project niet weer te weinig uren inplant dan dat je hebt. Vraag bij de klant om feedback, misschien hebben jullie wel te veel voor de klant gedaan wat zij eigenlijk niet nodig vonden. Dan is dat voor jullie duidelijk, en kunnen jullie de volgende keer het project desnoods minder uitgebreid maken.

Meest recente blogs

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Menu